Onderhoud en support

Onze klanten willen zorgeloos kunnen werken en besteden daarom onderhoud en support van hun computers uit aan onze technische dienst. Omdat het steeds belangrijker wordt om problemen zo vroeg mogelijk in de kiem te smoren beschikken we over meerdere supportformules, waarbij we vooral de focus leggen op Proactief onderhoud. 

Uurlonen worden aangerekend voor drie mogelijke zaken : Installatie van een nieuw toestel, onderhoud van je netwerk en eventuele support wanneer er een probleem is.

Onderhoud en support zijn dus ook twee verschillende zaken die je echt apart moet bekijken.

  • Onderhoud is noodzakelijk om ervoor te zorgen dat je netwerk zonder problemen blijft draaien. Vergelijk het gerust met het periodieke onderhoud van je wagen. Het verschil met een wagen is dat er op je server en PC’s voortdurend nieuwe data en zelfs programma-upgrades toegevoegd worden waardoor er ook meer en regelmatiger onderhoud nodig is. Ook wanneer PC’s wat ouder worden hebben ze meer onderhoud nodig.
  • Support is nodig wanneer er zich een probleem voordoet, zelfs al gaat het om een piepklein ongemak. Je mag dan onmiddellijk contact opnemen en wij lossen het op.
    Wij beschikken over een technieker die tijdens kantooruren continu ter beschikking is om uw scherm over te nemen en het probleem te bekijken. Kan het probleem toch niet op afstand opgelost worden, dan zijn er onze andere techniekers die ter plaatse kunnen komen.

Prioriteit 

  • Klanten die ervoor kiezen om geen onderhoud door ons laten uitvoeren zijn geen prioritaire klanten. Dit zijn klanten die ons enkel en alleen contacteren wanneer er een probleem is of wanneer er een nieuw toestel moet worden geïnstalleerd.
    Alle oproepen van deze klanten worden behandeld volgens het ‘First in, first out’ principe.
  • Klanten die ervoor kiezen om wel regelmatig onderhoud door ons te laten uitvoeren (zonder onderhoudscontract) krijgen een verhoogde prioriteit. Klanten met een serverprobleem krijgen dan voorrang op klanten waar we vb. alleen maar een printer moeten gaan installeren.
  • Klanten die kiezen voor een volwaardig onderhoudscontract hebben de hoogste prioriteit. Wanneer twee klanten tegelijk een probleem aanmelden met een server of netwerk, maar slechts één van die klanten heeft een onderhoudscontract dan gaat die steeds voor.

Tarieven

  • Klanten die geen onderhoud door ons laten uitvoeren krijgen het normale en marktconforme basistarief. 
  • Klanten die wel onderhoud door ons laten uitvoeren, met of zonder onderhoudscontract, genieten het hele jaar door van een verlaagd basistarief. Hierdoor vormt het regelmatige onderhoud geen grote extra kost. 
  • Bij elk bezoek ter plaatse is er een standaard verplaatsingskost.


Verschil tussen een ‘standing order’ voor regelmatig onderhoud en een volwaardig onderhoudscontract

Wanneer je kiest voor een volwaardig onderhoudscontract krijg je de regelmatige onderhoudsbezoeken, aangevuld met nog een aantal extra diensten.

De kost van het preventieve onderhoud zit dan reeds vervat in de maandelijkse bijdrage, wat ook zorgt voor een betere spreiding van de kost.

Voorbeeld van een pakket zoals voorzien in een onderhoudscontract : 

Periodiek onderhoud : Een vooraf bepaald aantal onderhoudsbezoeken per jaar. 

    • Installatie van alle noodzakelijke updates en upgrades
    • Nazicht van backups, antivirus, beveiliging, schijfruimte, …
    • Proactief advies i.v.m. verbetering van het netwerk of aanschaf van nieuwe producten.
    • Oplossen van kleine problemen (incl. alle noodzakelijke contacten met softwareleveranciers)
    • Wij plannen alle onderhoudstaken zodanig dat alles wat er moet gebeuren ook werkelijk op tijd gebeurt.

+ Elke maand een vooraf bepaald aantal inbegrepen supporttickets voor hulp op afstand
+ Permanente opvolging : Dagelijks houden wij de vinger aan de pols via rapporten van uw server en uw backups. Meestal weten wij dat er iets mis is voor je het zelf in de gaten krijgt.
+ Je bent een klant met de hoogste prioriteit, dat betekent dat je voorrang krijgt op alle klanten zonder onderhoudscontract.

Het belangrijkste van dit hele verhaal is natuurlijk dat ongeacht het probleem of de gekozen service-formule, wij altijd ons uiterste best doen om jullie zo snel en zo effectief mogelijk te helpen !

Website by

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x